Перегляд за Автор "Bezdidko Nataliia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Казкотерапія як метод психологічного впливу на особистість(2021) Бездідько Наталія Володимирівна; Bezdidko Nataliia VolodymyrivnaУ статті описані особливості використання психолого-педагогічного потенціалу казкотерапії як ефективного методу за допомогою якого, можливо зберегти здоров’я, як моральне, духове так і фізичне. Охарактеризовано види казок, що використовуються у казкотерапії та специфіка їх застосування у корекційній діяльності. Описано завдання методу казкотерапії, що вирішують спеціалісти на заняттях. У статті зазначено, що важливо проводити розвантажувальні хвилинки, за допомогою казки, адже вона впливає на двох рівнях: практичному та вербальному, а це впливає на соціальне та психічне здоров’я дітей з інвалідністю. Казка використовується батьками, педагогами та дозволяє опанувати позитивними моделями поведінки, знизити негативні емоції та рівень тривожності.Документ Компаративний аналіз досвіду німеччини з питань надання комплексних реабілітаційних послуг дітям та особам з інвалідністю та можливості його запозичення в Україні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бездідько Наталія Володимирівна; Bezdidko Nataliia VolodymyrivnaУ статті узагальнено досвід європейської держави – Німеччини у сфері надання комплексних, ефективних та якісних реабілітаційних послуг дітям та особам з інвалідністю та з’ясовано можливості його використання в Україні. Обґрунтовано необхідність підвищення уваги суспільства до даної категорії населення, зокрема зазначено, що варто на законодавчому рівні сформувати та забезпечити функціонування координаційного органу у сфері надання комплексних реабілітаційних послуг, який би зосередився на: нормативному регулюванні сфери реабілітації; створенні мультидисциплінарних груп, які спільно із користувачем здійснюватимуть оцінку потреб у реабілітаційних послугах та якості наданих послуг; а також контролював питання з організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері реабілітації.Документ Методичні засади корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційного центру України та Німеччини(2021) Бездідько Наталія Володимирівна; Bezdidko Nataliia Volodymyrivna; Лянной Юрій Олегович; Liannoi Yurii OlehovychУ статті розглянуто проблему реабілітації й соціалізації дітей з інвалідністю в умовах сучасного розвитку суспільства України та Німеччини. Особлива увага приділена методичним засадам корекційної допомоги. Зауважено, що саме центри реабілітації повинні координувати та управляти процесом створення сприятливого реабілітаційного простору для дітей із інвалідністю. Проаналізовано методики, які використовуються для реабілітації дітей та осіб з інвалідністю. Досліджено індивідуальну програму реабілітації інваліда, яка визначає види, форми і об'єм реабілітаційних заходів, оптимальні строки їх здійснення і конкретних виконавців.Документ Організаційно-педагогічні засади корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Бездідько Наталія Володимирівна; Bezdidko Nataliia VolodymyrivnaДисертацію присвячено комплексному дослідженню організаційно- педагогічних засад корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. На основі аналізу, систематизації й узагальнення наукової інформації розглянуто концептуальну термінологію дослідження, а саме: «корекційна допомога», «діти з інвалідністю», «реабілітаційний центр», «корекційна допомога дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційного центру». Виокремлено аспекти розгляду проблеми корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. Виявлено, що провідними напрямами досліджень стали: розгляд ґенези спеціальної та інклюзивної освіти в Україні та світі; формування освітньої політики в галузі спеціальної та інклюзивної освіти; особливості надання корекційної допомоги дітям з інвалідністю в закладах спеціальної та загальної середньої освіти; форми, методи та інноваційні технології корекційної допомоги дітям з інвалідністю; розвиток мережі закладів спеціальної освіти; проблеми професійної підготовки та професійного розвитку педагогічних кадрів та інших фахівців, що забезпечують надання комплексної корекційної допомоги дітям з інвалідністю. У результаті аналізу історико-педагогічної літератури нами запропоновано етапи становлення й розвитку системи корекційної допомоги дітям з інвалідністю в Німеччині: історичний (Новий час; XVIII - середина XIX століття); професійний (з середини до кінця XIX століття); академічний (початок XX століття); соціально-державний (XX - XXI століття). Відповідно, в Україні розвиток і становлення системи корекційної допомоги дітям з інвалідністю відбувалося протягом таких етапів: проісторичний (XIX ст. - 1990 рік); правовий (1990-2000 роки); інклюзивний (2000 рік - дотепер). З метою виявлення нормативних засад проаналізовано та схарактеризовано нормативно-правові документи, які регламентують систему корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України (Закон України «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю» (2001, 2018), Закон «Про соціальні послуги» (2003, 2019), Закон України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» (2005, 2018), Концепція реформування системи соціальних послуг, що мала на меті підвищення рівня якості соціальних послуг та запровадження механізму управління/регулювання системою для відповіді на потреби отримувачів послуг (2007), Стратегії реформування системи соціальних послуг з оновленими завданнями щодо забезпечення доступності, якості та ефективності соціальних послуг, зокрема роздержавлення та створення ринку соціальних послуг (2012)) та Німеччини (Соціальний кодекс Німеччини (2001), «Акт про рівні можливості для людей з інвалідністю» (2001)). Виявлено, що основними нормативними засадами корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України є такі: створення правових, соціально-економічних, організаційних умов для усунення або компенсації наслідків, спричинених стійким порушенням здоров’я; створення системи підтримки осіб з інвалідністю; стандартизація соціальних послуг; створення реєстру соціальних послуг; розширення повноважень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. У результаті аналізу нормативних документів Німеччини, які регламентують надання корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів, визначено, що провідними нормативними засадами корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів є: забезпечення соціальної інтеграції людей з інвалідністю; реалізація свободи від бар’єрів; запобігання дискримінації. У межах визначення організаційних засад корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів окреслено й охарактеризовано принципи реабілітаційної роботи, моделі побудови соціально-реабілітаційної роботи в концепції інклюзивної освіти та основні напрями надання соціальної підтримки дітям з інвалідністю в Німеччині. Відповідно, в Україні розкрито завдання центрів реабілітації, методико-теоретичні підходи до організації заходів комплексної реабілітації та рівні системи реабілітації та абілітації дітей з інвалідністю. Організаційними засадами корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів в Німеччині визначено: надання високоефективних послуг із комплексної реабілітації з урахуванням потреб пацієнта; соціально-середовищну орієнтацію та соціально-побутову адаптацію; наявність розгалуженої диференційованої системи комплексної соціальної реабілітації; індивідуальний підхід у розвитку сфери сприйняття. До організаційних засад корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів в Україні відносимо: створення системи розвивального середовища дитини з урахуванням її нозології; спрямованість роботи реабілітаційних центрів на створення умов для реалізації державної політики у сфері надання реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю; організацію послуг із комплексної реабілітації дітей з інвалідністю. У контексті з’ясування методичних засад корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів в Україні та Німеччині було розглянуто відповідні методи та методики, які використовуються в України та Німеччини. Визначено можливості використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. На основі методу моделювання було запропоновано структурну варіативну модель комплексної реабілітації дітей з інвалідністю, яка складається зі структурних компонентів, цілей реабілітаційного впливу, змісту реабілітаційних заходів та суб’єктів комплексної реабілітації. Визначено основні перспективи розвитку діяльності центрів реабілітації для дітей з інвалідністю, зокрема: актуалізація меж відповідальності суб’єктів соціальної реабілітації дітей та молоді з інвалідністю у реабілітаційних центрах, де кожний учасник розділяє відповідальність за процес реабілітації; урахування системи цінностей суб’єктів соціальної реабілітації, яка включає повагу до особистості і її гідності за принципом: спочатку дитина (особа), а потім інвалідність; запровадження інклюзивного підходу в діяльність центрів реабілітації; делегування права професійним командам реабілітаційних центрів визначати її форму (міждисциплінарні, мультидисциплінарні, трансдисциплінарні тощо) відповідно до потреб і можливостей осіб із інвалідністю, завдань їх реабілітації; закріплення цього права нормативно; визнання ключової ролі спеціаліста в наданні якісних послуг як носіїв цінностей парадигмальних змін; створення єдиної інтегрованої інформаційної мережі щодо надання реабілітаційних послуг дітям та молоді з інвалідністю та громаді; організація та проведення постійно діючих освітніх заходів, обмін досвідом роботи без відриву від виробництва для спеціалістів центрів реабілітації дітей та молоді з інвалідністю з метою підвищення ефективності послуг; запровадження у професійну підготовку фахівців соціальної сфери в закладах вищої освіти інноваційних спеціалізацій щодо соціальної реабілітації дітей та молоді з інвалідністю, підтримки їхніх сімей; організація та проведення дослідницької роботи щодо напрацювання інноваційних практик у діяльності центрів реабілітації дітей та молоді з інвалідністю; проведення внутрішнього моніторингу й оцінки якості надання послуг у реабілітаційних центрах дітям та молоді з інвалідністю, під час планування роботи враховувати результати моніторингу для мінімізації причин, які викликають невдоволення якістю отриманих послуг тощо. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що вперше в українській педагогічній науці здійснено комплексне наукове дослідження визначеної проблематики й цілісно з’ясовано організаційно- педагогічні засади корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. У межах характеристики теоретичних засад досліджуваного феномену розкрито поняттєвий апарат та генезу системи корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. Виявлено нормативні засади корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. Окреслено організаційні та методичні засади корекційної допомоги дітям з інвалідністю в умовах реабілітаційних центрів України та Німеччини. Визначено можливості використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Практична значимість визначається тим, що узагальнені положення дослідження можуть бути використані в процесі формування освітньої політики в галузі спеціальної та інклюзивної освіти, розроблення методичного забезпечення означеного процесу, викладання лекційних, семінарських і практичних занять для студентів, магістрантів та аспірантів закладів вищої освіти. Прогностичний потенціал проведеного дослідження зумовлюється можливістю використання отриманих результатів для здійснення подальшої науково-дослідницької роботи в даному напрямі у процесі модернізації вітчизняної системи спеціальної та інклюзивної освіти.Документ Реабілітація дітей та осіб з інвалідністю в умовах центру реабілітації: досвід Сумщини(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Бездідько Наталія Володимирівна; Bezdidko Nataliia VolodymyrivnaВраховуючи багатофункціональні порушення і наслідки захворювань та їх лікування, реабілітація має багато цілей та направлена на відновлення фізичного, емоційного, соціального, рольового і когнітивного функціонування дитини чи особи з інвалідністю, а також осіб з інвалідністю до попередньої трудової активності. Принципи здійснення реабілітаційних заходів значно відрізняються, в залежності від системи забезпечення, в котру вони включені. Основний зміст статті сконцентровано на розкритті змісту інтелектуальної технології «Система комплексної реабілітації дітей та осіб з інвалідністю», котра впроваджується у Сумському обласному центрі комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю (Україна). В число основних питань цієї теми включені: направлення роботи спеціалістів установи, особливості про порядок оформлення документів на реабілітацію до центру реабілітації, система комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю у структурних підрозділах установи. Метою дослідження є висвітлити досвід роботи Комунальної установи Сумської обласної ради – Сумського обласного центру комплексної реабілітації для дітей та осіб з інвалідністю (Україна).