Наукові видання
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові видання за Автор "Butenko Vita Hryhorivna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The Influence of Non-Traditional Drawing Techniques on the Development of Creativity of Preschool-Aged Children(2023) Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana Slavikivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha VitaliivnaIn the article, a theoretical substantiation of the creativity development problem of older preschool children by means of non-traditional drawing is carried out. The authors consider creativity as a pedagogical category and its specifics in older preschool children and determine the features of using non-traditional drawing techniques for the development of creativity of older preschool children through giving a concise description of the most effective of them.Документ Лепбук як сучасний інноваційний інструмент візуалізації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти(2023) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana MykolaivnaУ статті обґрунтовано сутність поняття «візуалізація». Визначено освітні завдання, вирішенню яких сприяє використання візуальних засобів в освітньому процесі в закладі дошкільної освіти. Схарактеризовано особливості (лаконічність і простоту; активізацію навчального матеріалу; швидкість сприйняття; виділення головного) візуальної інформації для дітей дошкільного віку, які дали змогу припустити, що ефективним сучасним інноваційним інструментом візуалізації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти є лепбук. Розглянуто сутність терміну «лепбук», зміст та особливості використання лепбуків у роботі з дітьми дошкільного віку. Виокремлено види лепбуків (за призначенням (навчальні, ігрові, привітальні, святкові, автобіографічні (день народження, похід в кіно, відпочинок тощо)); в залежності від форми (стандартна книжка з двома розворотами; папка з 3-5 розворотами; книжка-гармошка; фігурна папка); в залежності від організації матеріалу (стандартні кишеньки; звичайні і фігурні конверти; кишеньки-гармошки; кишеньки-книжки; віконця та дверцята; обертові деталі; деталі що рухаються; картки; теги; стрілки; пазли; розгортки-пелюстки). Означено й розкрито етапи створення лепбука з дітьми дошкільного віку (постановка проблеми, вибір теми; складання плану; створення макета; збір інформації та матеріалу; наповнення лепбука; виготовлення лепбука; використання в освітньому процесі). Розглянуто можливості застосування лепбуків як сучасного інноваційного інструменту візуалізації освітнього процесу в реалізації освітніх напрямів інваріативного складника Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нової редакції («Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Гра дитини», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі мистецтва»). Запропоновано теми для створення лепбуків до кожного освітнього напряму.Документ Модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності(2020-03) Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychРозроблено та теоретично обґрунтовано модель підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності та педагогічні умови її реалізації, яка включає три взаємоузгоджені блоки (цільовий, змістово-організаційний, підсумково-діагностичний). У цільовому блоці визначено мету і завдання зазначеної підготовки. Змістово-організаційний блок розробленої моделі містить принципи: загальнодидактичні (цілеспрямованості, науковості, природовідповідності, свідомості, активності, позитивного емоційного фону навчання); специфічні (єдності всіх компонентів професійної підготовки, інтеграції здоров’язбережувальної складової у зміст навчання майбутніх вихователів, креативності у застосуванні засобів ігрової діяльності при формуванні здоров’язбережувальної компетентності дошкільників); структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний, рефлексивний, креативний), методи, форми та засоби підготовки майбутніх вихователів до формування здоров’язбережувальної компетентності дошкільників засобами ігрової діяльності. Підсумково-діагностичний блок містить критерії та показники (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, особистісний), які характеризують три рівні готовності (високий, достатній, низький) й відображає очікуваний результат означеної професійної підготовкиДокумент Напрями співпраці корекційного педагога із сім’ями, що виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку(2020-03) Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkinа Alla Petrivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaУ роботі визначено сучасні підходи до співпраці корекційного педагога із сім’ями, що виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку, ураховуючи індивідуальні особливості батьків, типи сімей, міжособистісні стосунки та стилі виховання. Визначено основні завдання корекційної педагогічної роботи в родині, принципи роботи корекційного педагога із такими родинами, методи і методичні прийоми, яким необхідно навчити батьків для застосовування в процесі виховання своєї дитини. Наголошується на тому, що батькам, педагогам необхідно обрати найбільш оптимальні умови та форми навчання, виховання, фізичного розвитку, що забезпечують нормальне життя таких дітей у суспільстві. Зазначається, що ефективність реабілітації дитини з порушеннями в розвитку обумовлена ступенем інтегрованості в суспільство всієї родини в ціломуДокумент Проблема формування екологічно доцільної поведінки молодших школярів у теорії та шкільній практиці(2020-03) Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr Volodymyrovych; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaСтаттю присвячено теоретичному і практичному обґрунтуванню екологічно доцільної поведінки молодших школярів. Для досягнення мети публікації використано теоретичні (аналіз наукових джерел з проблем дослідження, нормативних і програмних документів; порівняння, систематизація, класифікація й узагальнення здобутих теоретичних та емпіричних даних, за допомогою яких уточнено сутність поняття «екологічно доцільна поведінка учнів») та емпіричні методи: анкетування із використанням запитань закритого та відкритого типів; бесіди, які дали можливість глибше дослідити психологічні особливості дитини, характер і рівень її знань, інтересів, мотивів і вчинків шляхом аналізу отриманих відповідей; спостереження за вчинками та поведінкою учнів початкових класів в умовах експерименту й у реальних умовах; розв’язання проблемних ситуаційДокумент Проблема формування умінь самоконтролю молодших школярів в теорії і сучасній освітній практиці(2020-03) Васько Ольга Олександрівна; Vasko Olha Oleksandrivna; Колишкіна Алла Петрівна; Kolyshkina Alla Petrivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Колишкін Олександр Володимирович; Kolyshkin Oleksandr VolodymyrovychЗдійснено аналіз сутності поняття «самоконтроль», проаналізовано різні підходи дослідників щодо його трактування. Розглянуто самоконтроль як один із провідних компонентів навчальної діяльності молодших школярів. Висвітлено психолого-педагогічні основи формування самоконтролю в учнів початкових класів. Виділено рівні сформованості самоконтролю (відсутність контролю, контроль на рівні мимовільної уваги, потенційний контроль, актуальний контроль, потенційний рефлексивний контроль, актуальний рефлексивний контроль). Досліджено сформованість умінь самоконтролю в сучасній освітній практиці з використанням методик «Малювання намиста» (методика І. Аргінської) і «Продовжи візерунок» (модифікований варіант методики Г. Кумаріної)Документ Розвиток 4К навичок у процесі підготовки майбутніх вихователів ЗДО та вчителів початкових класів(2023) Білєр Оксана Славіківна; Bilier Oksana Slavikivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita HryhorivnaСучасне суспільство швидко змінюється, вимагаючи від нас нових підходів до навчання та виховання наступного покоління. У цьому контексті, формування «soft skills» (м'яких навичок) у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти та вчителів початкових класів стає важливим й актуальним завданням. Це вимагає включення в освітній процес закладу вищої педагогічної освіти педагогічних технологій, методів та прийомів спрямованих не лише на передачу знань, але й на розвиток комунікаційних, лідерських, творчих та інших навичок. У цій статті відбувається розгляд суті поняття «soft skills», відповідно до якого визначено складові «4К навичок» (комунікаційні навички, навички командної роботи, креативність та критичне мислення). Зазначимо, що специфіка «4К навичок» у вихователів і вчителів початкових класів полягає в тому, що вони є ключовими компетенціями, необхідними для успішного викладання у початковій школі чи організації освітнього процесу в ЗДО. Перш за все, вихователі ЗДО і вчителі початкових класів повинні мати вміння критично та креативно мислити, ефективно спілкуватися зі здобувачами та їх батьками, виявляти емпатію, розвивати співпрацю та колективну роботу. Вони також повинні мати навички організації та реалізації командної роботи, щоб керувати класом та мотивувати здобувачів освіти до досягнення успіху. Автори описують особливості розвитку 4К навичок у процесі підготовки майбутніх вихователів ЗДО та вчителів початкових класів становлять конкретні вправи, прийоми, алгоритми та інформаційні технології, що сприяють формуванню «4К навичок». Загалом, науковці доходять висновку, що «4К навичок» є не менш важливими, ніж «hard skills» (жорсткі навички) та впливають на багато аспектів освітнього процесу. Тому їх формування та розвиток має бути важливою складовою професійної підготовки майбутніх вихователів та вчителів початкових класів, що, своєю чергою, обумовить створення сприятливого середовища для розвитку здобувачів початкової освіти та в цілому покращить освіту в Україні та швидше долучить її до єдиної європейської спільноти